Startuolis, kuriantis personalizuotus ir sužaidybintus DI asistentus smulkiajam verslui, per pirmuosius savo veiklos metus užsitikrino daugiau nei 12 mln. JAV dolerių pajamas ir jau turi 40 tūkst. klientų iš daugiau nei 100 skirtingų šalių.
Į „Sintra“ investavo Vokietijos rizikos kapitalo fondas „Earlybird“, Lenkijos investuotojai iš „Inovo“, Lietuvos rizikos kapitalo fondas „Practica Capital“ ir verslo angelai. Tarp jų: Mantas Mikuckas iš „Vinted“, Einaras von Gravrock iš „Cast AI“, Mati Staniszewski iš „ElevenLabs“ ir Robin Rombach iš „Black Forest Labs“.
„Sintra“ intensyviai auga ir kuria vieną perspektyviausių DI produktų komandų Lietuvoje. Ji turi stiprią viziją ir yra susitelkusi į milžinišką, tačiau iki šiol neišnaudotų galimybių pilną rinką“, – sako „Earlybird“ partneris Andre Retterath.
DI pagalbininkai – lyg virtuali darbuotojų komanda
Anot startuolio įkūrėjų, smulkusis verslas generuoja 44 proc. pasaulio BVP, tačiau daugiau nei 45 milijonai jų vis dar neturi tinkamos skaitmeninės infrastruktūros.
„Šiandien įmonės vis dar remiasi pasenusiais sprendimais ir įrankiais, kurie nėra pritaikyti verslo poreikiams. Norime sukurti platformą, kuri leistų mažoms įmonėms vos per kelias minutes suburti saugiai ir efektyviai veikiančią virtualią DI komandą. Kiekvienas narys naudoja konteksto sistemą „Brain AI“, gebančią prisitaikyti prie unikalių verslo iššūkių ir augti kartu su įmone“, – teigia „Sintra“ bendraįkūrėjas ir vadovas Kristijonas Šidlauskas.
Pasak jo, ši platforma labiausiai tinka pradedantiems verslininkams, kurie dar negali samdyti realių darbuotojų ir vieni patys turi skirti laiko daugybei rutininių užduočių.
„Smulkiojo verslo atstovai ieško pagalbos, o ne sudėtingų programų. Kuriame DI kolegas, kurie ne tik palengvina kasdienes užduotis, bet ir paverčia darbą smagiu procesu. Šie pagalbininkai gali pasirūpinti socialinių tinklų administravimu, klientų aptarnavimu ar kitais administraciniais darbais tam, kad verslas galėtų augti be rūpesčių“, – sako startuolio bendraįkūrėjas Rokas Judickas.
Šie DI pagalbininkai lengvai integruojasi su „Meta“, „Gmail“, „Google Calendar“ ir kitomis populiariomis platformomis. „Sintra” pasiekiama visame pasaulyje, naudojantis „iOS” ir kitomis internetinėmis programėlėmis.
Pradžia – garaže Vilniuje
Startuolio istorija prasidėjo dar 2018-aisiais, kai draugai Kristijonas Šidlauskas (16 m.) ir Rokas Judickas (15 m.) garaže Vilniuje kūrė marketingo agentūrą. Jie įmonėms teikė internetinių svetainių bei socialinių tinklų priežiūros paslaugas, o patys iš savo klientų mokėsi verslo vystymo principų ir pardavimų procesų.
„Iš garažo per kelerius metus išaugome į sėkmingą e-komercijos reklamos agentūrą, kurioje su JAV klientais generavome nemažas apyvartas klientams. Vis dėlto, prieš 21-ą gimtadienį, verslą pardaviau, nusipirkau geltoną autobusiuką ir išvykau keliauti po Europą, tokiu būdu ieškojau prasmės“, – dalijasi K. Šidlauskas.
2023 m. pradžioje, vis dar keliaujant, jis pastebėjo augančią „ChatGPT“ užklausų paklausą – taip ir gimė pirminė „Sintra“ idėja.
„Vos per savaitgalį kartu su draugu sukūrėme produktą „Notion“ platformoje, kuris akimirksniu sulaukė didžiulio susidomėjimo ir pirmųjų pardavimų. Dėl augančios paklausos ankstesnė komanda vėl susibūrė – Rokas sugrįžo vadovauti produkto dizainui, o prie mūsų prisijungė ir Vasaris Kaveckas, savamokslis programuotojas, dabar vadovaujantis inžinerijos komandai”, – pasakoja K. Šidlauskas.
Antroji produkto versija viešai pristatyta buvo 2024 m. gegužę ir per 57 dienas pasiekė 1 mln. JAV dolerių siekiančias pajamas (ARR).
„Kai pirmą kartą susitikome su „Sintra“ komanda, manėme, kad jų produktas – tiesiog dar vienas DI agentas su nerealiu augimu. Tačiau kartu praleidę dieną supratome, kad norime investuoti. Kukliame bute Vilniuje tvyrojo Silicio slėnio atmosfera. Manau, tai geriausia vieta regione, jei esi jaunas, talentingas ir nori kurti kažką, kuo didžiuojiesi“, – sako „Inovo“ partneris Michal Rokosz.