Per pastaruosius keletą metų dirbtinis intelektas smarkiai pakeitė tiek įmonių vidaus veiklos procesus, tiek jų siūlomus produktus ar paslaugas. Lietuvos startuolių „Eskimi“, „Turing College“ ir „Heavy Finance“ vadovai dalijasi apie dirbtinio intelekto sukurtus pokyčius įmonės veikloje, darbdavių ir darbuotojų roles automatizuojant darbą ir darbuotojų samdos poreikį.
Darbdavių užduotis – sukurti erdvės eksperimentuoti
Lietuvių reklamos technologijų įmonės „Eskimi“ vadovas Vytautas Paukštys prisimena, kad pirmieji dirbtinio intelekto sprendimai įmonėje gimė prieš kelis metus, surengus vidinį hakatoną. Komandos nariai sukūrė integraciją, padedančią kur kas greičiau sugeneruoti reklamos kampanijų ataskaitas klientams. Dabar šis sprendimas komandai sutaupo kone 50-imt valandų per savaitę.
Pasak V. Paukščio, šis pavyzdys paskatino pokyčių ir kitose įmonės veiklos srityse. Dirbtinio intelekto sprendimai buvo pritaikyti duomenų analizės, projektų vadybos ir produkto pardavimų procesams. Savo iniciatyva darbuotojai praėjusiais metais netgi įkūrė „AI Hub“ (liet. dirbtinio intelekto centrą), skirtą dalintis gerosiomis praktikomis, su dirbtiniu intelektu susijusiomis naujienomis bei gauti pagalbos, kilus klausimams.
„Dirbtinis intelektas yra vis dar nauja, neišsemta tema, turinti be galo daug potencialo. Mūsų įmonėje apstu žmonių, degančių noru tobulėti šioje srityje, tad vadovų užduotis yra sukurti erdvės eksperimentuoti, rasti resursų naujų įrankių diegimui ir skatinti darbuotojų iniciatyvas“, – teigia „Eskimi“ vadovas.
Darbuotojai skatinami išeiti iš savo pareigų ribų
Klimato technologijų startuolyje „Heavy Finance“ dirbtinio intelekto sprendimai taip pat atsiranda entuziastų iniciatyva, nepriklausomai nuo jų pareigų. Be to, įmonės bendrasteigėjas Darius Verseckas tikina, kad kai kurie darbuotojai tiesiog greičiau ir geriau perprato, kaip naudoti didelius kalbų modelius (LLM), siekiant gerinti esamus procesus bei kuriant naujus sprendimus.
„Dirbtinio intelekto sprendimai mūsų įmonėje taikomi klientų aptarnavimo srities automatizavimui, analitikai, norint pagreitinti pardavimų procesą ir skaitmenizuoti operacijas. Pavyzdžiui, dirbtinį intelektą naudojame norėdami sugeneruoti atsakymus į dažniausiai užduodamus klientų klausimus, taip pat ataskaitų ir duomenų analizės efektyvinimui“, – dalijasi D. Verseckas.
Anot jo, įdomu tai, jog kuriant dirbtinio intelekto sprendimus, vis ryškesnis darosi produkto ir rinkodaros specialistų vaidmuo. Įmonės darbuotojai, kuriems dirbtinio intelekto tema įdomi, aktyviai įtraukiami gerinti procesus visos organizacijos mastu.
Auga poreikis žinioms apie dirbtinį intelektą
Švietimo technologijų startuolio „Turing College“ komanda dirbtinio intelekto rinkos pokyčius stebi dar iš arčiau. Sukūrę platformą mokytis techinių įgūdžių, startuolio atstovai tikina, kad poreikis dirbtinio intelekto žinioms tikrai išaugęs.
„Daug darbdavių supranta, kad dirbtinis intelektas gali reikšti skirtumą tarp pelno ir nuostolio ateinančiais metais. Darbuotojai nori būti žingsniu priekyje. Daugeliu atvejų darbdaviai apmoka darbuotojų kursus, ypač susijusius su dirbtiniu intelektu ir duomenų analize, kad komanda būtų pasirengusi ateities iššūkiams“, – tikina „Turing College“ bendrastaigėjas Lukas Kaminskis.
Paties „Turing College“ investicijos į dirbtinį intelektą per pastaruosiu kelis metus žymiai išaugo. Bendrovė ketina investuoti daugiau nei 2,5 mln. eurų į dirbtinio intelekto mokymų platformas, padedančias gerinti studentų patirtį.
L. Kaminskio teigimu, norint, kad dirbtinis intelektas leistų našiau dirbti, reikia tiek vadovų strategijos, tiek darbuotojų iniciatyvos. Vienas ryškesnių pavyzdžių – komanda pasiūlė išmanų dirbtinio intelekto sprendimą, leidžiantį suasmeninti grupinius susitikimus, nurodant mentoriui konkrečius klausimus, kurių jis gali klausti kiekvieno mokinio apie jo individualų progresą.
Žvalgosi darbuotojų, turinčių inovatyvių įgūdžių
Pasak „Eskimi“ vadovo V. Paukščio, tai, kad dirbtinis intelektas padeda komandoms dirbti efektyviau, nereiškia, kad dalies darbuotojų ilgainiui nebereikės. Dirbtinis intelektas, anot jo, atriša komandai rankas ir leidžia fokusuotis į svarbiausius dalykus.
„Darbuotojų poreikis rinkoje kaip tik auga, nes įmonės nori pritraukti žmonių, gebančių automatizuoti skirtingus veiklos procesus, kurti naujus projektus bei pasiūlyti kūrybiškų idėjų“, – sako V. Paukštys.
L. Kaminskas, „Turing College“ bendrasteigėjas, pabrėžia, kad ieško naujų įgūdžių turinčių specialistų – dabar dar labiau vertina duomenų analitikos įgūdžius, gebėjimą greitai mokytis ir technologinį raštingumą. Jam antrina ir „Heavy Finance“ bendrasteigėjas D. Verseckas, atskleisdamas, kad darbuotojų atrankos metu vis dažniau įtraukia klausimų apie kandidatų gebėjimą naudotis dirbtinio intelekto sprendimais darbe.
APIE ,,ESKIMI” „Eskimi“ yra Lietuvoje gimusi tarptautinė reklamos technologijų platforma, siūlanti inovatyvius, duomenimis pagrįstus ir paveikius skaitmeninės reklamos sprendimus verslams. Globaliai paslaugas teikianti „Eskimi“ komanda dirba beveik 40-yje šalių, todėl gerai išmano vietos rinkas ir užtikrina, kad kampanijos būtų itin aktualios ir tikslingos.