„Tiek iš savo, tiek ir iš kitų patirties matome, jog šis teiginys – esminiai rinkodaros principai nesikeičia – yra ir išliks aktualiu. Kiekvienais metais atsiranda naujesnės, tobulesnės technologijos, kurios palengvina kelia vartotojų link. Tačiau esmių esmė – tai, ką norime pasakyti klientui ir kokią vertę jam norime suteikti – yra nepavaldi laikui. To nepakeis jokios inovacijos“, – sako rinkodaros ekspertas, „Omnisend“ viceprezidentas plėtrai Evaldas Mockus.
Ragina būti drąsiais
Ieškantiems sprendimų, kaip didinti pardavimus, įmonės žinomumą, rinkodaros ekspertas pirmiausia pataria susitelkti į prekės ženklo stiprinimą. Anot jo, verslai turi galvoti, kaip save tinkamai pristatyti klientams ir kokį ryšį nori sukurti su jais.
„Iš mūsų verslo perspektyvos matome, kad čia koją gali kiek pakišti lietuviškas charakteris, trukdantis būti drąsesniems. Tačiau be vadinamojo „storytelling“ nieko nepasieksime. Tai – gana plati tema, bet itin svarbi. Šiuolaikinis verslas, ypač veikiantis elektroninės komercijos srityje, turi būti drąsus, ryškus ir aiškiai klientams komunikuojantis suteikiamą vertę. Vartotojas gali rinktis iš daugybės pardavėjų, bet jis pirmiau atkreips dėmesį į tą, kuris kalbėsis su juo, ir tai darys pastebimai“, – tvirtina E. Mockus.
Specialisto teigimu, verslams drąsos gali prireikti dar ir dėl pokyčių skaitmeninėje rinkodaroje. Anot jo, pastebima aiški tendencija, jog skaitmeninė reklama brangsta, pasiekti vartotojus per „Google“ aplinką darosi vis sudėtingiau. Be to, daugiau investicijų pareikalauja ir nuomonės formuotojų rinkodara.
„Vertiname, kad tiek „Google“, tiek „Meta“ skiria vis daugiau dėmesio duomenų anonimiškumui ir privatumui užtikrinti. Todėl elektroninės komercijos verslams ne tik pritraukti naujus vartotojus, bet ir stebėti jų srautą darosi sudėtinga. Tačiau naujienlaiškių rinkodara gali tapti taip laukiamu sprendimu, padedančiu užmegzti tiesioginį kontaktą su vartotojais“, – komentuoja ekspertas.
Viskas, arba nieko
Rinkodaros ekspertas taip pat atkreipia dėmesį į gana dažnai pasitaikančią klaidą, kurią daro mažesni el. komercijos verslai. Pasak jo, pabijoma investuoti daugiau išteklių į naujus vartotojų pritraukimo kanalus, o nepasiekus norimo rezultato, procesas nutraukiamas vidury kelio.
„Jeigu imamės naujų rinkodaros veiksmų ir nepasiekiame tos ribos, ties kuria įvyksta pokytis, pavyzdžiui, pastebimai išauga klientų užklausų skaičius, viską metame ir to nebedarome. Esame taip „nudegę“ ir patys: pradėjus dirbti su turinio rinkodara ir greitai negavus norimų rezultatų, viską nutraukėme. Tačiau vėliau priėmėme strateginį sprendimą, jog į šią sritį reikia investuoti kur kas daugiau ir paruoštą strategiją įgyvendinti kur kas intensyviau bei ilgiau, ir tai mums atnešė sėkmę. Todėl patartina pasirinktai strategijai ne tik skirti visą savo dėmesį, bet ir kantriai laukti trokštamų rezultatų – kitaip nieko gero nebus“, – pabrėžia E. Mockus.
Viena įdomesnių ir vis labiau populiarėjančių sričių specialistas įvardija bendruomenių rinkodarą. Pasak jo, tam įtakos turi augantis vartotojų pasitikėjimas realių žmonių atsiliepimais.
„Socialinių tinklų grupės – bene ryškiausias bendruomenių rinkodaros pavyzdys. Realūs vartotojai, besidalijantys realiais atsiliepimais, tikromis istorijomis patraukia tokių pat realių vartotojų dėmesį. Pridėkime uždarus renginius, kuriuose žiniomis dalijasi specifinių sričių žmonės, ir turime sparčiai augančią sritį, kurios dalimi nori būti vis daugiau žmonių. Žinoma, netrūksta absoliučiai reklaminių grupių, tikslas kuriose – „iškišti“ savo produkciją. Tačiau kokybiškų, tiek realių, tiek ir virtualių, bendruomenių rasti – įmanoma“, – paaiškina ekspertas.
DI neišvengiamai pakeis vartotojų elgseną
Pasisukus kalbai apie naujausias technologijas, neišvengiama duoklė atitenka ir DI. Kaip tikina E. Mockus, didžiųjų kalbų modeliu paremtais sprendimais pasitiki vis daugiau vartotojų. Vienu iš pavyzdžių jis įvardija pasaulyje populiarią „ChatGPT“ programą, su kuria konkuruoja technologijų milžinė „Google“.
„Jau dabar nemažai rinkodaros srities profesionalų turės ieškoti sprendimų, kaip padidinti savo atstovaujamų įmonių, verslo matomumą didžiųjų kalbų modelių sugeneruotose atsakymuose. Jei anksčiau didžioji skaitmeninės reklamos pasaulio dalis priklausė „Google“, dabar situacija keičiasi kardinaliai. Šis pokytis ir būtinybė prie jo prisitaikyti neišvengiamai taps aukščiausios svarbos klausimų rinkodaros pasaulyje“, – sako „Omnisend“ viceprezidentas plėtrai E. Mockus.
„Omnisend“ – Lietuvoje įkurtas technologijų startuolis, sėkmingai veikiantis be išorinių investicijų. Įmonė jau trečius metus iš eilės yra įtraukta į sparčiausiai augančių Europos įmonių reitingą, sudaromą „Financial Times“. Bendrovės augimą skatina ne tik finansiniai rezultatai, bet ir stipri, brandi kultūra, kurioje darbuotojų gerovė tampa realia praktika, o ne pažadu.
Šiuo metu „Omnisend“ komandą sudaro daugiau nei 250 žmonių, dirbančių Vilniuje, Kaune ir Čarlstone (JAV). Bendrovė sėkmingai vysto tarptautinę el. pašto ir SMS rinkodaros platformą, kuria naudojasi per 125 tūkst. el. komercijos verslų visame pasaulyje.